Friday, September 25

raya oh raya...

at 9:49 AM
Tahun ni cam biasa je raya...
baju raya x siap jahit tp nasib baik mama dah buat spare..
so x dela aku pakai baju lame..
huhuhu...
dari kl aku gerak balik melaka..abah dah tunggu kat sane..
then pas si mira sampai..aku, abah ngan mira balik kelantan..
mama ngan adik2 aku yg lain dah balik dulu...
otw balik kb..mama cal ckp cousin aku dah meninggal..
x sempat jumpa..
seingat aku last 2 years masa raya aku jumpe die..
and he is my cousin yg paling rapat..
since kecik main2, mandi sungai and even die g sekolah pon aku ikut..
aku mmg rapat ngan die..
tp bile aku dah g start blaja jauh2 ni jarang2 la jumpe...
sbb aku yg jarang balik sane...
sampai umah lam 2 pagi...since abah x allow us to drive..so aku tido je sepanjang2 jalan..
then pagi2 lagi lam kul 7 kitrg merentasi border balik kg mama kat thailand..
kena admit yg aku suke balik sane...huhuh..seronok...
tp raya kali ni sedih la...dah xde sorang..
sampai2 je atuk aku tunjuk gambar cousin aku...kurus...die sakit dah 2 tahun
sepanjang2 tu, aku x tau pon die sakit...
tau2 je dah xde...sedih la...tp nangis diam2 je sbb sume org happy raya...
teringat kat arwah...
banyak cerita yang aku dengar..tp x pela...arwah dah xde...
yang pergi tetap pergi...Al-fatihah...
Tahun ni aku spent banyak bagi duit raya kat family aku..
huhuh..seronok bagi duit raya kat budak2...
tgk diorang cam seronok je..aku tau perasaan dapat duit raya..
tp tahun ni aku bagi je...xdpt pon duit raya..
tp x pe...best2...
otw balik sane singgah umah pekerja mak aku..
huhuhu...sedih gak ar tgk umah die...
bersyukur dgn ape yg kite ada...walaupon kdg2 kite rasa susah tp ramai lagi yg susah dari kite..
tahun ni tahun yg menginsafkan bagi aku...
erm..malas la nak sambung...
sebak plak..bye
selamat hari raya maaf zahir batin...

0 comments:

 

feera_things Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei